Jak uzyskać pomoc prawną?
W celu skorzystania z porad prawnych Studenckiej Poradni Prawnej Uniwersytetu Jagiellońskiego niezbędne jest wypełnienie formularza informacyjnego i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Można tego dokonać na dwa sposoby:
- wysyłając wskazane dokumenty, pobierane ze strony Poradni (zakładka Formularze) drogą listowną, wraz z kserokopią dokumentów związanych ze sprawą;
- wysyłając skany wskazanych dokumentów, pobranych ze strony Poradni (zakładka Formularze) drogą mailową, wraz ze skanami dokumentów związanych ze sprawą.
Maile należy kierować na skrzynki pocztowe poszczególnych sekcji:
- prawa cywilnego - Spc1@uj.edu.pl
- prawa karnego - Spkarne@uj.edu.pl
- prawa pracy - Spp@uj.edu.pl
- praw człowieka - Spcz@uj.edu.pl
- w sytuacji natomiast, gdy nie wiemy, która sekcja jest adekwatna do rozpoznania danej sprawy wysyłamy na adres ogólny - poradnia.prawna@uj.edu.pl
Zasady udzielania porad (do pobrania ze strony) stanowią część "D" każdego formularza informacyjnego.
Uzyskanie pomocy krok po kroku:
- Upewnij się, że spełniasz warunki darmowej pomocy prawnej.
- Wypełnij formularz i oświadczenie oraz dostarcz je do poradni wraz z kopiami dokumentów związanych ze sprawą.
- Zgłoszenie zostanie przekazane do Asystentów odpowiedniej Sekcji.
- Asystenci decydują o przyjęciu sprawy (Uwaga - możliwość odmowy przyjęcia konkretnej sprawy!).
- W przypadku przyjęcia sprawy Asystent wyznacza Studenta do jej prowadzenia, natomiast w przypadku odmowy Klient zostaje pisemnie zawiadomiony przez Asystenta o fakcie i powodzie odmowy przyjęcia sprawy.
-
Student przygotowuje opinię prawną i niezbędne pisma procesowe dla Klienta.
Studencka Poradnia Prawna UJ nie udziela porad prawnych telefonicznie, ani ustnie, tylko w formie pisemnych opinii.